1- نظارت و سرپرستی قسمت مالی در حدود اختیارات و اتخاذ تصمیم درامور مربوطه
    2- توبیخ و تشویق كاركنان و تصمیم گیری نسبت به تامین نیروی انسانی
    3- مشاركت در تصمیم گیری نسبت به تامین نیروی انسانی
    4- مشاركت در تصمیم های مربوط به مسائل مالی و مشاركت در تهیه برنامه های سرمایه ای سازمان
    5- تصویب پرداخت ها با توجه به مجوزهای مالی سازمان
    6- بررسی و تائید صورت های مالی تهیه شده
    7- بررسی مغایرت و تصمیم گیری نسبت به رفع علل مغایرتها
    8- مشاركت در تصمیم گیری پیرامون تامین منابع مالی مورد نیاز سازمان و چگونگی استفاده بهینه از منابع مالی موجود و نظارت بر وضعیت نقدی سازمان
    9- تدوین آئین نامه های مالی اجرایی
    10- شركت در كمیته بودجه
    11- هماهنگی نمودن فعالیت های واحدهای تحت سرپرستی
    12- پاسخگویی در زمینه مسائل مالی به مدیرعامل در غیاب معاونت مالی و اداری
    13- تهیه گزارشات مالی موردنیاز جهت ارائه به مقامات مافوق سازمان و یا خارج از سازمان
    14- پاسخگویی به حسابرسان، بازرسین و سایر مراجع ذیصلاح
    15- مسئولیت نهایی ثبت دفاتر قانونی
    16- بررسی و انطباق نظامهای مالی با توجه به تغییرات به و جود آمده در فعالیتهای سازمان
    17- تصویب پرداختهای اسناد بهادار، اسناد حسابداری و تنخواه
    18- تنظیم برنامه های آموزشی افراد تحت سرپرستی
    19- انجام سایر اموری كه از طرف مافوق در حدود مقررات ارجاع میگردد.